EN
14.09. 2017

Alma Medialta digitaalisen markkinoinnin ratkaisuja

Anna Pernaa toimii Alma Medialla Varsinais-Suomen alueen digitaalisten ratkaisujen myyntipäällikkönä. Hän on tehnyt toimistotyöt Werstaalla toukokuun alusta lähtien.

- Werstaan työpiste -jäsenyys on toiminut joustavasti ja palvelee hyvin tarpeitani. Työni on kuitenkin pitkälti liikkuvaa ja kovin montaa kokonaista toimistopäivää ei viikkooni usein mahdu, joten myöskään kokonaista toimistotilaa en välttämättä saisi riittävästi hyödynnettyä. Halusin kuitenkin, että minulla olisi käytössäni dynaaminen ja elävä työympäristö, jossa tehdä toimistotyöt. Werstas on ominaisuuksiltaan erittäin optimaalinen, sillä sijainti on riittävän lähellä keskustaa ja täällä on käytössä myös useita neuvottelutiloja, joissa voi tarvittaessa myös tavata asiakkaita, Pernaa kertoo.

Tavoitteellista ja tulospohjaista mainontaa

- Työhöni kuuluu Alma Median digitaalisten ratkaisujen myynti Varsinais-Suomen alueella. Alman medioihin kuuluvat mm. Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Tarjoamme yrityksille erilaisia verkkomainonnan ratkaisuja, joihin sisältyy mm. alue- ja yleisökohdennettu display, eli ns. perinteinen bannerimainonta, videomainonta sekä sisältömarkkinoinnin ratkaisut.

-Pyrimme tekemään asiakkaalle aina parhaan mahdollisen ratkaisun asetetun tavoitteen saavuttamiseksi. Asiakkaan tavoitteen mukaan kampanjalle määritetään ajankohta, mediavalikko, markkinointialue sekä mahdollinen yleisökohdennus, esimerkiksi yli 25-vuotiaat naiset. Lisäksi mietimme usein asiakkaan kanssa, toteutetaanko mainonta perinteisellä tavalla vai hyödynnetäänkö kampanjassa esim. videomateriaaleja. Tehtävänäni onkin toimia myös ns. tulkkina ja auttaa asiakasta ymmärtämään, mitä digitaalinen mainonta voi olla ja miten me Almana voimme siinä palvella.

Alma Median työ ei kuitenkaan pääty siihen, kun mainoskampanja on valmis.

- Yhtä tärkeää, kuin oikeanlaisen kampanjan rakentaminen, on myös tulosten seuranta ja analysointi ja tähän meillä Almalla on erittäin hyvät työkalut. Esimerkiksi jokaisesta kampanjasta asiakas saa automaattisesti yleisödataraportin, josta käy ilmi mm. kampanjan tavoittavuus, profiilidata tavoitetusta yleisöstä sekä klikkausaste.

Trendejä verkkomainonnassa

Verkkomainonnan trendit vaihtelevat ja niihin on reagoitava.

- Sisältömarkkinointi on tällä hetkellä suosittua ja siihen on löydetty myös aidosti kuluttajia palvelevia ratkaisuja. Kun kaupallinen sisältö on laadukasta ja oikein kohdennettua se palvelee sekä mainostajaa, että kuluttajaa. Mobiili on päätelaitteena suosituin ja sen kautta mainostajan on helppo tehdä ajanhermolla elävää mainontaa.  Mainonnan kohdentaminen oikein on tärkeää ja myös tulosten mittaaminen ja datan analysointi ja siitä oppiminen ovat avainasemassa mainonnan onnistumisessa, Pernaa sanoo.

Lisätietoja: http://www.almamedia.fi/mainostajat/artikkelit/alma-regions/turku